نحوه حذف تاریخچه جستجو در تلگرام

نحوه حذف تاریخچه جستجو در تلگرام

نحوه حذف تاریخچه جستجو در تلگرام، عنوان مقاله­ای است که به دلیل اهمیت بالای این موضوع و ضرورت فراگیری آموزش­­های تکمیلی در این خصوص، لازم دیدیم برای کسب اطلاع شما کاربران محترم تلگرام، مطالب مهم و مفیدی در این خصوص ارائه کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تلگرام یک اپلیکیشن و پیام رسان محبوب، میان کاربران شبکه­های اجتماعی است. و امکانات کاربردی خوبی برای رفع نیازهای کاربران فراهم‌کرده است. به طوری که امکان جستجوی کانال ها، چت ها و یا پیام ها در تلگرام وجود دارد؛ و آگاهی ازنحوه حذف تاریخچه جستجو و اعمال آن، می­تواند تاثیر بسزایی در حفظ حریم خصوصی­ داشته باشد و از طرفی این عمل، فضای ذخیره سازی را آزاد می­کند.

حتما بخوانید: از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شدیم؟

چرا و به چه دلیل یادگیری “نحوه حذف تاریخچه جستجو ­در تلگرام” اهمیت دارد؟

  • تاریخچه جستجو برای هر فردی در تلگرام،­ می­تواند در بردارنده ­اطلاعات خصوصی، راجع به علایق شخصی، عادات و دررابطه با مخاطبین کاربر باشد.
  • از حریم خصوصی افراد محافظت می کند؛ زمانی که ما از گزینه حذف تاریخچه جستجو در تلگرام استفاده می کنیم؛ در حقیقت به صورت غیرمستقیم، دستگاه خود را از دسترس افرادی که قصد سوء استفاده از اطلاعات شما دارند، در امان نگه داشته اید‌
  • از دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی شما جلوگیری می شود: با اطلاع از نحوه حذف تاریخچه جستجو در تلگرام، و به کارگیری و عملیاتی نمودن این امکان در تلگرام می توانیم از از اطلاعات خود محافظت کنیم
  • افرادی مثل هکر­ها یا مسئولان بلند­پایه می­توانند برای ردیابی فعالیت­های کاربران و نظارت بر عملکرد و ارتباطات ایشان و جهت کسب اطلاعات لازم از تاریخچه جستجوی کاربران در تلگرام، استفاده کنند.
  • سبب افزایش سرعت و کارایی دستگاه می شود؛ با استفاده ازامکان حذف تاریخچه جستجو می­توانیم شاهد کارایی بالا و عملکرد خوب اپلیکیشن تلگرام و سرعت­بخشی به این برنامه باشیم.
  • و در کل به دلیل اهمیت بالای عمل حذف تاریخچه جستجو در تلگرام هم به دلیل امنیتی و هم حفظ حریم خصوصی کاربران، توصیه می­شود؛ هرچند وقت یکبار به شکل دوره ای انجام گیرد.

نحوه حذف تاریخچه جستجو در تلگرام:

در این بخش به صورت گام به گام و تصویری به تشریح مراحل نحوه حذف تاریخچه جستجو در تلگرام خواهیم پرداخت؛ و البته توجه داشته باشید که در کل بسته به اینکه از کدام دستگاه یا کدام ورژن تلگرام استفاده می کنید؛ می­تواند متفاوت باشد.

حتما بخوانید: چه کسانی به تلگرام ما دسترسی دارند؟

مراحل گام به گام حذف تاریخچه جستجوی تلگرام:

گام اول:  اپلیکیشن تلگرام را باز کرده و در بخش نوار جستجو ضربه بزنید.

نحوه حذف تاریخچه جستجوی تلگرام
نحوه حذف تاریخچه جستجوی تلگرام

گام دوم: هم اکنون برای اینکه بتوانید تاریخچه جستجوی خود را در تلگرام مشاهده کنید؛ کافی است  روی همین  نوار جستجو، یک بار ضربه بزنید.

نحوه حذف تاریخچه جستجو در تلگرام:
نحوه حذف تاریخچه جستجو در تلگرام

گام سوم: روی مورد جستجویی که قصد دارید حذف کنید؛ کلیک دهید.

گام بعدی: برای تایید، بر روی دکمه حذف کلیک کنید.

و می توانید برای تمامی عبارت هایی که جستجو کرده­اید و درتاریخچه جستجو باقی مانده و ثبت شده و قصد دارید حذف کنید؛ این فرآیند را تکرار کنید.

حذف تاریخچه جستجوی تلگرام؛  نکات و ترفندها

برای اینکه بتوانید به طور کامل و یک جا تمام تاریخچه جستجو را پاک کنید. می­توانید با ضربه زدن روی نماد جستجو دربالای صفحه تلگرام، با انتخاب گزینه “پاک کردن همه ” اقدام به حذف کل تاریخچه جستجو نمائید.

برای این کار روی عبارت “پاک کردن همه کلیک کنید”.

یک پنجره به شکل زیر باز می­شود. “گزینه پاک کردن همه را” انتخاب کنید.

در بخش جستجو و در ردیف بالا، با افرادی که در ارتباط هستید؛ به صورت پیشنهادی نشان می­دهد.

در صورتی که بخواهید برای امنیت بیشتر، گزینه “پیشنهاد مخاطبین مکرر” را غیرفعال کنید. این مراحل را به ترتیب انجام دهید:

نخست در بخش حریم خصوصی و امنیتی روی گزینه “پیشنهاد مخاطبین مکرر” کلیک کنید.

یک پنجره با عنوان “غیرفعال کردن پیشنهادها” باز می شود.

به این ترتیب دیگر درقسمت جستجو، گزینه های پیشنهادی مخاطبین شما، پاک خواهدشد.

حتما بخوانید: چه کسانی پروفایل تلگرام ما را چک می‌کنند؟

مراحل پاک کردن تاریخچه “اطلاعات پرداخت و ارسال”

“اطلاعات پرداخت و ارسال” یکی دیگر از گزینه­های مهم دربخش حریم خصوصی تنظیمات تلگرام می­باشد. لازم است برای تکمیل مبحث “نحوه حذف  تاریخچه جستجوی تلگرام” به این بخش هم اشاره­ای داشته باشیم.

ابتدا وارد بخش تنظیمات تلگرام شوید.

بر روی گزینه  “حریم خصوصی و امنیت” کلیک کنید.

سپس روی گزینه “پاک کردن اطلاعات پرداخت و ارسال”کلیک کنید.

در این قسمت، یک پنجره بازشو به شکل زیر ظاهر می­شود:

با انتخاب  “پاک کردن همه” کل اطلاعات مالی که درتاریخچه جستجو ی تلگرامی شما ثبت شده بود حذف خواهدشد.

سخن پایانی:

در این مقاله به نحوه حذف تاریخچه تلگرام و  انجام مراحل گام به گام این فرآیند پرداختیم.  و موارد مهم را در قالب نکات و ترفندها ارائه کردیم. و به این نتیجه رسیدیم که برای اعمال تدابیر امنیتی و محفوظ  ماندن اطلاعات شخصی، تاریخچه جستجوی حساب کاربری حساب تلگرام خود را به صورت دوره­ای و هرچند وقت یکبار حذف کنیم.

منبع: تاریخچه جستجوی تلگرام

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

راهنمالند
دسته‌بندی
کلمات کلیدی
بایگانی