از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شده ایم؟

از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شده ایم؟

قطعاً تا به حال برای شما پیش آمده که به هر دلایلی دوست نداشته باشید؛ در فضاهای مجازی با کسی ارتباط برقرار کنید و صفحه کاربری آن شخص را بلاک کرده باشید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که این حق برای همه وجود دارد و شاید روزی شما از سوی دیگران بلاک شوید.

اما به نظر شما چگونه بفهمیم که در تلگرام بلاک شده ایم؟ ما در این نوشتاری که پیش روی شماست؛ به پاسخ این سوال پرداختیم. لذا از شما دعوت می شود در ادامه با سایت راهنمالند همراه باشید.

حتما بخوانید: چه کسانی به تلگرام ما دسترسی دارند؟

نشانه های بلاک شدن در تلگرام

در سیستم های اندروید و دیگر سیستم عامل ها، روش هایی وجود دارد که شما با استفاده از آن می توانید متوجه شوید آیا کسی شما را بلاک کرده هست یا نه، برخی از روش های بلاک شدن در تلگرام به صورت ذیل است:

بررسی آخرین بازدید شخص

زمانی که توسط فردی در تلگرام بلاک می شوید، دیگر نمی توانید آخرین بازدید یا last seen آن شخص را ببینید. به دیگر سخن، شما نمی توانید پیام های مبنی بر اینکه چه زمانی مخاطب از پیام رسان استفاده کرده است را بخوانید. در این حالت بازدید شخص مقابل، به صورت آخرین بازید خیلی وقت پیش (last seen is a long time ago) در می آید.

نشانه های بلاک شدن در تلگرام
نشانه های بلاک شدن در تلگرام

بررسی عکس پروفایل مخاطب

در صورتی که شخصی، شما را در پیام رسان تلگرام بلاک کرده باشد، عکس پروفایل آن شخص برای شما نمایش داده نمی شود. بلکه به جای عکس پروفایل، اولین حرف نام ذخیره شده او و یا نام کاربری او برای شما به نمایش در می آید. از همین رو، یکی از روش های دیگر برای تشخیص بلاک شدن در تلگرام بررسی کردن پروفایل شخص است.

البته ناگفته نماند که بررسی پروفایل اکنون شخص با گذشته آن، جزو الزامات اجرای این روش است.

پیام های شما سین نمی شود

وقتی شخص شما را در پیام رسان تلگرام بلاک می کند، پیام هایی که شما برای او می فرستید هیچگاه خوانده نمی شود یا به اصطلاح، پیام ها سین (seen) نمی شود. اگر می خواهید مطمئن شوید که شخص شما را در تلگرام بلاک کرده است یا نه، به صفحه چت او بروید و پیامی برای او ارسال کنید. اگر به مدت زیادی پیام شما با یک تیک نشان داده شود یعنی ممکن است توسط آن شخص بلاک شده باشید.

از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شده ایم؟
از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شده ایم؟

عدم امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با مخاطب

برقراری تماس صوتی و یا تصویری با مخاطب مورد نظر، از دیگر روش هایی که با استفاده از آن می توانید بفهمید آیا شخصی شما را در تلگرام بلاک کرده است یا خیر. در این روش شما باید با شخص مورد نظر تماس بگیرید. اگر اتصال جهت تماس برقرار نشد و یا اعلامیه حفظ حریم خصوصی روی صفحه نمایان شد؛ یعنی احتمالاً شخص شما را در تلگرام بلاک کرده است.

از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شدیم؟
از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شدیم؟

مخاطب پاسخ نمی دهد و اخطار account deleted وجود ندارد

پیام رسان تلگرام به کاربران این امکان را می دهد تا حساب های پیام رسانی خود را حذف نمایند. این عملکرد به معنای حذف تمامی پیام های رد و بدل شده در برنامه می باشد. زمانی که کاربر، اکانت تلگرام خود را حذف می کند، اعلان Account Deleted برای تمامی مخاطبان آن شخص نمایش داده می شود. این در حالیست که چنین اخطاری برای افرادی که توسط آن شخص مسدود شده اند، نمایش داده نمی شود.

بنابراین، اگر وضعیت آخرین بازدید و یا عکس پروفایل شخصی برای شما نمایش داده نمی شود و یا نمی توانید با آن شخص، هیچگونه تماس صوتی به تصویری برقرار کنید. همچنین اعلان Account Deleted دیده نمی شود، به احتمال بسیار زیاد شما توسط آن شخص بلاک شده اید. البته یک روش آخر هم وجود دارد که با استفاده از آن می توانید مطمئن شوید، آیا در تلگرام بلاک شده اید یا خیر. روش آخر به شرح ذیل است:

حتما بخوانید: چه کسانی پروفایل تلگرام ما را چک کرده اند؟

بررسی توسط شخص ثالث

اگر همچنان شک شما برطرف نشده است، می توانید در آخرین گام آیدی و یا شماره تلفن شخص مورد نظر را برای یکی از دوستان خود ارسال نمایید و از او بخواهید زمان آخرین بازدید، پروفایل و امکان برقراری تماس صوتی و تصویری با آن شخص را بررسی نماید. اگر دوست شما قادر به مشاهده عکس پروفایل و آخرین بازدید باشد باید بگویم آری، شک شما درست است. متاسفانه شما بلاک شده اید.

چگونه از بلاک تلگرام خارج شویم؟

یکی از پرتکرارترین سوال های که شاید سوال شما هم باشد این است که چگونه از بلاک خارج شویم؟ برای حل این مسئله دو راه حل وجود دارد که بدین شرح است:

روش اول: حذف حساب با از دست دادن اطلاعات

در روش اول، شما به سادگی اکانت تلگرام خود را حذف کرده و یک اکانت جدید می سازید، سپس می توانید به فردی که شما را بلاک کرده است پیام دهید و یا با او تماس بگیرید. البته ناگفته نماند که او می تواند دوباره شما را بلاک کند. در استفاده از این روش، در نظر داشته باشید که تمامی اطلاعات، پیام ها، مخاطبین و فایل هایی که در تلگرام دارید؛ حذف خواهند شد.

حتما بخوانید: آموزش تغییر زبان تلگرام

روش دوم: حذف حساب بدون از دست دادن اطلاعات

ترفند دیگر نیز وجود دارد که با استفاده از آن می توانید بدون از دست دادن اطلاعات از بلاک تلگرام خارج شوید. این روش بدین صورت است که شما پیش از حذف اکانت، ابتدا اطلاعات خود را به شماره دیگری انتقال می دهید، سپس اکانت خود را حذف می کنید. در مرحله بعد پس از ایجاد مجدد اکانت، اطلاعات خود را مجدداً برمی گردانید.

خارج شدن از بلاک تلگرام
خارج شدن از بلاک تلگرام

به این نکته توجه داشته باشید که اگر به تعداد دفعات زیاد اکانت خود را حذف کرده و مجدداً آن را برگردانید، ممکن است تلگرام شما را به عنوان اسپرم شناسایی کرده و حساب شما را ریپورت کند.

حتما بخوانید: حل مشکل ارسال نشدن کد تلگرام

سخن پایانی

همانطور که مطالعه کردید برای پاسخ به این سوال که چگونه متوجه شویم در تلگرام بلاک شده ایم، راه حل های گوناگونی وجود دارد که شما با بررسی تمامی موارد می توانید از بلاک شدن در تلگرام اطمینان حاصل کنید. بنابراین می توان گفت که هیچ کدام از موارد گفته شده به تنهایی نمی تواند ملاکی بر بلاک شدن شما باشد و باید تمامی موارد گفته شده مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: چگونه بفهمیم در تلگرام بلاک شدیم؟

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

راهنمالند
دسته‌بندی
کلمات کلیدی
بایگانی