آیدی تلگرام چیست؟ و کجاست؟

آیدی تلگرام چیست؟ و کجاست؟

قطعاً برای شما پیش آمده که، شخصی از شما تقاضا کند تا در تلگرام با او در تماس باشید ولی شما تمایلی ندارید که شماره خود را در اختیار او قرار دهید! از آنجایی که تلگرام یکی از امن ترین شبکه های اجتماعی است؛ قابلیتی جذاب را به شما ارائه می دهد تا بتوانید با اطمینان خاطر بیشتری در این برنامه فعالیت کنید.

یکی از قابلیت های تلگرام، ایجاد برقراری ارتباط از طریق آیدی شخص مورد نظر است ولی آیدی تلگرام چیست؟ با راهنمالند همراه باشید در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: آموزش خارج شدن از ریپورت تلگرام

آیدی تلگرام چیست؟

آیدی یا همان ID در انگلیسی به معنای شناسه است. در تمامی سیستم های رایانه ای، افراد جهت تعیین هویت باید یک شناسه اختصاصی برای خود داشته باشند؛ تلگرام هم از این قاعده مستثنی نمی باشد. هر فرد در تلگرام دارای یک شناسه اختصاصی است که شامل حروف انگلیسی، اعداد و علامت است. این شناسه توسط خود شخص تعیین می شود و قابل ویرایش است.

آموزش ساخت آیدی تلگرام

برای ساخت آیدی تلگرام، ابتدا برنامه را اجرا کنید و آیکون سه خط در سمت راست بالای صفحه را انتخاب نمایید.

آیدی تلگرام چیست؟
آیدی تلگرام چیست؟

اکنون بر روی بخش تنظیمات یا همان setting لمس کنید.

آموزش ساخت آی دی تلگرام
آموزش ساخت آی دی تلگرام

پس از ورود به صفحه تنظیمات، در قسمت یوزرنیم یا نام کاربری، آیدی مورد نظر خود را وارد کنید.

ساخت نام کاربری تلگرام
ساخت نام کاربری تلگرام

به این نکته توجه داشته باشید که آیدی شما نباید تکراری باشد. در غیر این صورت پیام رسان تلگرام به شما اخطار می دهد و ایجاد یک آیدی دیگر را از شما خواستار می شود.

در آخرین مرحله، پس از انتخاب آیدی، تیک بالای صفحه را بزنید تا آیدی شما ثبت شود.

قدم آخر ساخت نام کاربری در تلگرام
قدم آخر ساخت نام کاربری در تلگرام

نکات مهم در ساخت آیدی تلگرام

اولین نکته ای که در ساخت آیدی تلگرام باید به آن دقت داشته باشید، محدودیت استفاده از حروف، ارقام و علامت هاست. شما در ساخت آیدی تنها مجاز به استفاده از حروف انگلیسی a تا z و اعداد 0 تا 9 هستید. شما نمی توانید از حروف فارسی و یا علامت هایی همچون ”  _ , /* *&%$#@^ ” استفاده کنید.

حتما بخوانید: چگونه از تلگرام خارج شویم؟

همچنین دقت کنید که آیدی شما باید بیش از 5 کاراکتر داشته باشد، در غیر این صورت یک عبارت قرمز رنگ جهت هشدار در بالای صفحه نمایان خواهد شد. عبارت به این معنی است که آیدی باید دارای 5 کاراکتر باشد.

در نهایت عبارتی را به عنوان یوزرنیم انتخاب نمایید که قبلاً توسط فرد دیگری انتخاب نشده باشد. بدین ترتیب یک عبارت سبز رنگی به نمایش در میاد که به معنای تایید آیدی شماست.

سخن پایانی

همانطور که مطالعه نمودید، آیدی یک شناسه کاربری است که شما با استفاده از آن می توانید با مخاطبان غریبه در ارتباط باشید. از همین جهت، برای ارتباط با سایر افراد لازم نیست شماره تلفن همراه خود را در اختیار آنها قرار دهید و بلکه کافیست آیدی تلگرام خود را برای آنها بفرستید. چنانچه به راهنمایی و مشاوره بیشتری در این زمینه احتیاج داشتید می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع: آیدی تلگرام

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

راهنمالند
دسته‌بندی
کلمات کلیدی
بایگانی